Bloc motor

Reparatia blocului motor este cea mai importanta pentru preventia disfunctiilor generale ale motorului unei masini. Verificarea si reparatia acestuia, trebuie facute din timp, in acest fel asigurandu-se o durata de viata mai mare a motorului.

La blocul motor se pot depista urmatoarele defectiuni:

Uzura găurilor filetate pentru prezoane sau şuruburi -se inlătura prin refiletare la cota de reparaţie sau montarea de bucşe speciale (filetate la exterior majorat iar interiorul la cota normala).

Prezoanele rupte în bloc – se extrag prin diverse metode: defiletare cu ajutorul unor dornuri conice sau zimţate, extractoare, etc.

Uzura cilindrilor –  se uzeaza in special datorita frecarii suprafetei interioare de segmentii pistonului.

Constatarea se poate face vizual, sau prin masurarea cu trusa de alezaj.

Remedierea constă în alezarea la urmatoarea cota de reparatie, sau inlocuirea cilindrilor si alezarea lor. Blocurile motor cu cilindrii nedemontabili se pot camasui si realeza la cota nominala.

Dupa executarea alezarii urmeaza honuirea cilindrilor, operatie de finisare a suprafetei alezate, prin care se aduce interiorul cilindrilor la cota de reparatie  si se confera o suprafata  perfect lucioasa (oglinda cilindrului ), cu o ovalitate si conicitate minima.

 

Perkins

 

 

 

 

 

Fiat (cilindri noi au fost mai inalti decat cei originali)

 

UTB 445

 

Dacia Logan (alezare la urmatoarea cota de reparatie)

 

Pentru blocurile mai vechi avem posibilitatea de a confectiona bucsele.

 

Comments are closed